Читаоци

недеља, 24. јул 2011.

Otišla si Ejmi, nikog ne boli kurac


Dok spremam taj drugi deo o dizel pokretu, valja mi da se samo malo osvrnemo na smrt Ejmi Vajnhaus i neke priče oko te smrti i tih smrti.

Lično nije me briga previše za Ejmi Vajnhaus i za njenu muziku. Njenu muziku, naime, video sam u sklopu celog britanskog „bring the old back“-neo-soul talasa, a to me je oduvek nerviralo do maksimuma, taj trip da se pored ogromne ponude savremene crnačke muzike od Brazila do Engleske uzimaju i traže ti najšlagerskiji, najsalonskiji, „najrafiniraniji“ elementi, sa svim tim citatima o naklonosti prema Sari Von, Širli Besi, Eli Ficdžerald bla bla – pa nisu ovo tridesete, jebemu sve. Ljudi su zaista mislili da su specijalni kad slušaju Ejmi Vajnhaus, a verujem da će se sad osećati još specijalnije.

Nevezano za to, svi znamo da je ona skoro došla u Beograd, bila luda od droge i da se na taj koncert sjatila cela gradska elita, posebno vrhovi DS-a itd. Građanski Beograd voli Ejmi Vajnhaus, nema sumnje. Voli da sluša te nežne aranžmane i da se oseća onako kako se ljudi osećaju kad slušaju Eriku Badu, „iskusno“, „povlašćeno“, „nežno“, „paperjasto“, „luksuzno“ . rečju, građanski. Muzika u kojoj nema rizika, nema preterivanja, nema ekscesa – samo proverene stvari, to je oslonac svih dosadnih ljudi. Slušati Ejmi u Srbiji danas znači osećati se Evropljaninom, znači slušati zapadnu pop produkciju, ali ipak ne nasedati na klišee američkog hip-hopa koji servira „NEINTELIGENTNOST“ i „NEOSEĆAJNOST“. Ejmi je sve ono što jedan građanin zahteva od muzike, a to je da se ne oseća neprijatno dok je sluša. Da samo kliza, čak i sa tim „Rehab“ hitom koji je eto, navodno, dokaz koliko je ona luda.

Biljana Srbljanović je posle koncerta u Beogradu optužila „nas seljake“, tačnije podsetila na to da Ejmi nije Ceca Ražnatović, pa da očekujemo „za sve pare“, već da je neka vrsta palog anđela koji zaslužuje 40 eura da bi pred nama, u drugom i po svetu, izvodila svoje psiho-socijalne drame. Jebemu mater, Ejmi svakako nije Ceca jer Ceca koliko god koke da unese pre nastupa, ima tu kočnicu profesionalca i odnos prema publici koji zna da živi od tih para i za njih će dati očekivanih 2 sata muzike. Ne bih ni da nabrajam koliko je muzičara samo sa balkanskih prostora u poprilično drogiranim stanjima odradilo svojih sat i po, dva čak i više – jer su znali zašto su tu. Odjednom je nefunkcionalnost Ejmi Vajnhaus znak koliko je ta osoba mnogo više osećajnija od nas ostalih, da ona preživljava mnogo veći bol nego Sinan Sakić naprimer, da joj je baš mnogo teško i da je, u krajnjoj liniji, neukusno zahtevati od tako velikog, senzibilnog umetnika, umotanog u sve probleme ovog sveta - neukusno je zahtevati jednu tako prizemnu stvar kao što je koncert. Bedak. A to koliki je bol izdvajati za koncert u Srbiji 40 eura, o tome nema reči.

Svejedno, ovde dolazimo do suštine mog obraćanja, a to je da ne smete nasesti na rokersko poimanje drogiranog muzičara. Korišćenje droge nije i ne sme biti nikakva misterija. Ljudi se cepaju, prežive, ne prežive, uzimaju rekreativno, skinu se, prodaju iz kuće, tuku ukućane, podvode ćerke – ali to nije nikakva misterija. Ne postoji „Veliki Bol“ iza svega toga, kao što je beogradska građanska elita navikla da interpretira intervenozne navike svojih idola. Nema „neizdržive senzibilnosti“, „dionizijske neukrotivosti“, „ludila jedne duše“, „nezadrživog, divljeg, razornog hedonizma“, „umetničkog poroka“ – Ejmi Vajnhaus i njena ovisnost o RADU je onoliko dobra koliko i ovisnost vašeg lokalnog pajdomana koji će vas koliko sutra startovati na ulici da vam traži sitno. Ejmi Vajnhaus i njena ovisnost o RADU je jednako dobra koliko i zavisnosti svih domaćih folk, rep zvezda i onih koji nisu zvezde, koji će umreti negde i niko neće ni znati da su umrli. Beogradska građanština može, ako to želi, da fiksanje i odvaljivanje prevodi romantičarskim kodovima znanim još od vremena simbolizma i absinta, na fore o „neizdrživoj senzibilnosti umetnika čija uzburkana duša prosto traži dalju inspiraciju“, ali strašna istina je da je svaki ovisnik, znan ili ne znan – još jedna žrtva neizdrživog tereta života, bez obzira da li je neko pisao pesme ili drkao u parku pred klincima ili valjao benzin devedesetih. Igla tu ne pravi razliku.

Razliku pravi ono šta mi očekujemo od ljudi koji su sticajem okolnosti javne ličnosti navučene na neku supstancu. Oni ljudi koji svoja očekivanja grade u tradicionalnom rok ključu, uglavnom tu vide, od tih osoba, posebne, uzvišene, od nas drugačije, bolje ljude kojima može da se progleda kroz prste. „Da, droga je loša, ali ipak, oni su veliki ljudi. Ne mogu oni da podnesu sve to što mi smrtnici podnosimo, jer oni su mnogo drugačiji od nas. Pogledaj jednog Morisona, naprimer“. Jebeš to. Ako si ti navučen i dolaziš pred ljude koji su te obogatili i prodaješ im svoj raspad, svoje probleme, svoju nemogućnost da funkcionišeš, idi ubi se. Ako se radiš, radi se da ti bude bolje i brže, a ne da izlaziš pred ljude kao ranjena srna koja zahteva saosećanje radi sopstvenih odluka. Pruži šou, živi, komuniciraj – nisi ti nikakvo povlašćeno govno.

Ne treba žaliti ljude koji su umrli radi droge. Ne u tom smislu „ko ih jebe, pičke narkomanske“, nema niko normalan ništa protiv rađenja. Nego sa tim da ljudi koji su ozbiljni zavisnici, oni su prelomili, preselo im je nešto i nisu hteli nazad, da su hteli skinuli bi se odavno. Žal ima smisla kad neko umre u saobraćajci ili padne u kadi i slomi glavu, taj nije presekao ništa u svom životu, umro je van svoje volje. „Čovek pukne kao neko dugme“. Ljudi koji su ovisnici su samo odlučili da je život predugačak ako se živi dosadno i odlučili da povećaju ulog i to je za rispekt, ali nije za nikakvu romantizaciju ili neka padanja u nesvest od žaljenja „bio je mlad i talentovan“. Ali ako si ovisnik i zabavljač, ne teraj ljude da saosećaju sa tobom. Ako nisi spreman za show, ne izlazi na scenu. Uzmi pare ako je već tako, ali ne izlazi da bauljaš, jer nikog ne boli kurac za to.


Ovako se nastupa par meseci pred smrt, ako je već reč o tome.

27 коментара:

Анониман је рекао...

amin. iliti potpis.


a da pitas to "gradjanstvo" sta misli o kontraverznim (jes kurac kontraverzno, pre bih reko ludackim) moskrijevim nastupima, bilo bi booooze petra, kakvi narkomanski ispadi ili sta vec.. e a to je bilo prisustovanje istoriji..

get the fuck off my business

Анониман је рекао...

hahahah, dugo nisam procitala gluplji tekst. da, ma ti narkomani su stvarno smor kad ne umeju sa tim da se nose!! hahahah... joj.

fanstefonkytacchini је рекао...

moskri je umro a i mi cemo, sto znaci...

Marija је рекао...

"da su hteli skinuli bi se odavno"?

htenje ne igra ulogu u skidanju. ne mislim na ljude koji donose odluke tipa 'necu da purnjam 15 dana da vidim kako je, nego na one koji su u poziciji da ne mogu da se raduju zivotu bez gudre. zivot bez opijata postaje puko prezivljavanje i nema 'necu vise', to nije opcija
"kako da se vratim u sremcicu kad sam video pariz"
pricacemo jos uzivo

neka tamo је рекао...

hahahha, lepa je stvar ovaj internet.
pa treba i glupim i neobrazovanim ljudima dozvoliti ovakvo pretenciozno izrazavanje svog misljenja, i koncepta kontradiktorog samom sebi.
..a nama ostalima da se ga procitamo i setimo se da je samo GLUPOST neunistiva.

Napucavanje Pajsera 24/7 је рекао...

hm.

ako postoji barem jedan teski ovisnik koji je uspeo da se skine, na bilo koji nacin, to znaci da svako moze. dakle ako jedan moze, svako moze. ako ti nemas snage da se skines sa necega sto unosis u telo, to samo znaci da si se pozdravio sa tim telom, ne to da se nisi pozdravio, ali eto ne mozes da prekines.

neka tamo је рекао...

jednorog je lep, ja sam lepa. dakle, ja sam jednorog.

glupo poredjenje, ali to od gore zvuci kao induktivno zakljucivanje. NIKAKO nije tacno. nije tu samo SNAGA VOLJE bitna- svaki slucaj/covek je POTPUNO RAZLICIT, zivi u drugacijem svetu, pod drugacijim okolnostima, ima druge probleme, leci se u razlicitim ustanovama..
ovo gore je notorna glupost. takodje, naucno potpuno neupotrebljiva.

lou benny је рекао...

jasno je da je srbljanovićeva u teškom ofsajdu s tim poređenjem ejmi i cece i da je taj njen tekst, kao što je potcrtano u blogu, napisan iz građanskog rakursa. ali cilj tog teksta je bila prvenstveno kritika ekipe koja je isto građanska, ali nije "gradska" već je "skorojevićka", "površn(ij)a", "novopečena".
naravno da su time potkačeni i oni ljudi koji pripadaju radničkoj klasi koji su se osećali izneverenim jer su došli na taj koncert tražeći šou za koji su dali keš. (btw ja ne znam kako bi se iz perspektive radničke klase tretirali ljudi koji su pripadnici klase, ali daju novac za neke sadržaje koji su prepoznati kao "građanski" - kao sellouts, zabludele ovčice?)
e na tom mestu taj tekst pogađa jednu bitnu temu koja je zanimljiva i za levičarsko razumevanje umetnosti/industrije zabave/kulture. naime, eksces koji je urađena ejmi vajnhaus napravila je bitan u smislu u kom ona, kao VELIKA SVETSKA POP ZVEZDA, izneverava princip RAZMENE SVOG DELA (pesama, glasa, izvedbe, šoua...) ZA NOVAC. načelno je isto da neki ortak koji ima svoj gitarski bend i svira za 17 ljudi koji su platili 15 din. u nekoj "žici" izađe na binu i "ne da šou" jer se uradio, kao i da ejmi izađe na binu u okviru produkcije i cele RAZMENE vredne par stotina soma € i "ne da šou" jer se prebila. ali njen čin je, iz perspektive muzičke industrije (u koju spadaju menadžeri/novinari/kritičari/slušaoci (potrošači) i dr.), prosto zbog razmera, NEPROFESIONALNIJI od pomenutog ortaka u "žici", dok je, iz perspektive načelne priče o razmeni "nečega za nešto", SUBVERZIVNIJI i to upravo zato što žešće udara na tu građansku običajnost iz koje proističe zahtev za "šouom za koji je POŠTENO plaćeno". srbljanovićeva možda ne poentira kako bi trebalo (možda zato što nije spremna da kritikuje i samu sebe kao osobu koja fura tu građansku matricu?), ali je na dobrom tragu s tezom da taj čin vajnhausove, bar na sekund, podriva čitav biznis i infrastrukturu koja stoji iza nje i, na taj način, predstavlja određenu pukotinicu u tom sistemu razmene. sve ostalo - kritike, opravdanja, crisis management u toj situaciji sa ejminim raspadanjem na bini - su branding strategije kako bi se sačuvao ejmin personalni brend, odnosno krava muzara, tj. kako bi se iz te situacije izvuklo što više KORISTI. (čak i ovaj moj komentar učestvuje u tome tako što njen čin interpretira kao "subverzivan" gde se dalje taj njen "skandal" tumači kao logična ekstenzija njenog "buntovničko-hedonističkog" personalnog brenda itd. itd.)
ali poenta nije priča o ejmi kao ejmi, niti o njenom brendu - mada je to, za većinu naših priča, jedno isto - nego priča o sistemu kao takvom.
nije uopšte stvar u tome da nije bilo niti da neće i u budućnosti biti ljudi koji će da rokaju do fizičke smrti svoj hedonizam iz ovog ili onog razloga. i, naravno, neki od tih ljudi su veliki/prepoznati izvođači, umetnici. poenta je u tome da je tih ljudi opet relativno MALO i da, iako većina zna sve pojavne oblike fizičkog postojanja i nestanka takvih umetnika i koliko je isprana ta priča - "svi gledaju kako propada ali mu/joj niko ne pomaže", "sudar koji čeka da se dogodi", "fanovi prave prosvjede", "ispraćaj posmrtnih ostataka", "nagli porast prodaje albuma posthumno" itd. itd. blablabla - OPET će većina ljudi da popuši priču iz nekog strahopoštovanja u odnosu na REDAK fenomen DAVANJA TAKO VELIKOG, BITNOG I PERSPEKTIVNOG FIZIČKOG ŽIVOTA ZA UŽIVANJE. naravno, to je strahopoštovanje koje sistem/industrija pimpuje na različite način kako bi bila izvučena što veća korist iz toga.

lou benny је рекао...

da poentiram - mislim da je poređenje cece i ejmi i ovde i u srbljanovićkinom tekstu deplasirano. mislim da se tumačenju tog ejminog "ekscesa" na koncertu u beogradu treba više posvetiti i vremenski i teorijski, naročito ako se planira njegova instrumentalizacija u kontekstu priče o sukobu klasa. slažem se sa ovde iznetim stavovima da je romantizacija smrti velikih zvezda, naročito onih koje su umrle zbog nekog ličnog izbora "bržeg" života, načelno raspala priča, ali to nije stvar tih pojedinačnih ljudi nego njihovih personalnih brendova i onih koji stvaraju te brendove i uzimaju keš od toga. (naravno, raspala je i ta priča "to nije taj čovek kao takav nego njegov stage personality"/"postoji dobar, mali, jednostavni, topli, osećajni čovek iza cele te brending priče", ali ta priča je raspala zato što je i ona uvučena u sistem razmene. ja verujem da su neki od tih ljudi koji su bili veliki umetnici i koji su "rano" umrli zbog nekog brzanja, ZAISTA bili "spori" i "jednostavni" van svoje "javne ličnosti", što naravno ne znači da treba plakati za njima više nego za onima koji su bili ludi svuda i uvek, kao što, na kraju krajeva, ne znači da treba plakati za bilo kim. :))

što se tiče ejmine muzike, nisam je nešto pažljivo preslušao. svakako da ima tu te poslovične britanske praznine, ali mi se čini da je ipak imala zaokruženost priče koju nema 95% britanskih, a ni veliki procenat najvećih američkih pop likova. uz taj radikalni hedonizam i ona pitanja o rodnom identitetu s početka "njenog" medijskog proboja, ejmi vajnhaus mi je svakako jedan upečatljiv brend i dosta prepoznatljiv simbol vremena. (na kome će se sigurno i u budućnosti dosta zarađivati... :AAA)

bacilaoko је рекао...

hajde da neko argumentuje zbog čega je ovaj tekst GLUP. uhvatili ste se za poslednji pasus i nešto što je "naučno neupotrebljivo". pa ovo je urnebesno. tekst je u suštini zdravorazumsko razmišljanje. valjalo bi da ga biljana pročita.

neka tamo је рекао...

onome ko nije ispratio logicke greske u izvodjenju nekih zakljucaka, malogradjanske pretenciozno iznete stavove, zamene teza, mizoginican ton koji se provlaci kroz tekst.. ne vredi pojasnjavati dalje.
a "naucno neupotrebljivo" je sintagma izrecena ironicno, direktno vezana za post iznad mog prethodnog, ne za tekst.

mangulicakana је рекао...

bravo pajseru, sve ti je na mestu... samo udri!

nemojte da vas tangira srbljanovićka, ona je pisala svojim biračima, a to je ova omladina što bi da diže spomenike po gradu. nema u njenom tekstu ničeg umnog, i nemoguće je odbraniti je :)

jadan srpski narod

lou benny је рекао...

jedno pitanje - sudeći po tekstu zar ne bi naslov trebalo da bude "otišla si ejmi, sve nas boli kurac"?

swhab'ca је рекао...

Autor je ocigledno mislio da je "sve nas boli kurac" passe fraza, i da je ova groznozvuceca dupla negacija efektivnija ?!
Kakav naslov, takav text.

Анониман је рекао...

kenja mi se od gradjanstva i jebenih hipstera i njihovog -„iskusno“, „povlašćeno“, „nežno“, „paperjasto“, „luksuzno“- proseravanja, kao i tih neo-soul sranja, kao sto kaze u tekstu -pa nisu ovo tridesete, jebemu sve-.

Анониман је рекао...

sve su fukse

ona ME je OSTAVILA ZBOG VINA ME (STA??) napustila :(

ziv je moskri umro nije dok je ....

zoran је рекао...

Ovde je očigledno da ti imaš problem sa Srbljanovićkom, koja upravo predstavlja sve po čemu pljuješ a ustala je u odbranu Amy i tako - između ostalog - navukla sve ovo na sebe.
S druge strane, nema puno toga što stvarno i ima veze sa AW. "Bezbednog" i "paperjastog", ne znam koje si još prideve upotrebio a i nebitno je, naravno da ima u njenoj muzici, na kraju krajeva nije bila nikakav underground već poprilično tražena roba i mainstream, ali s druge strane je u taj mainstream i vrednosti srednje klase koje bi kao trebalo da ga podupiru veoma otvoreno unela politoksikomaniju koja nije mogla/trebala da se krije iza tamnih naočara i saopštenja za štampu kako je divi loše jer je pojela neki bajat kavijar. Dakle devojka je zabola jack pot, a malo kasnije ću da njamke o tome kako i zašto je to uradila, i nije prigrabila oberučke grčevito vrednosti više srednje klase i postala ugledno smoroprdalo sa pretenzijama na aristokratiju kao npr sting, već se brate pucala čime je stigla, tukla sa svojim verenikom (ispravite me ako grešim, ali mislim čak i ravnopravno), jebala gde god i s kim god i uopšte predstavljala antizvezdu, enfant terriblea, što bi tebi barem trebalo da odgovara i da odobravaš sa stanovišta anti-establishmenta, slobodne ljubavi, prava na izbor - ili sam ja barem tako kapirao. Većina napisanog bi pre pasovala za recimo Zemlju gruva koja je kao žanrovski bliska AW ali eto, IDEOLOŠKI (da tako kažem), potpuno odgovara opisu koji si postavio gore. Tako da fail.
Priča o nadrogiranim muzičarima koji iznesu koncert i štatijaznam pa eto ko je ona da se pravi ranjena srna na sceni - izgleda mi da nisi skidao jedno 3 para naočara za sunce dok si se informisao o ribi, jer ona ovakve koncerte pravi već godinama, i itekako je poznata po tome što "ne ispoštuje". BG uopšte nije izuzetak po tome, ovde je samo malo jača bila reakcija na to, ali čak ne ni preterano jača, samo što dosta ljudi nije imalo pojma na šta ide pa su se smorili. A jebi ga, to je njihov problem sa malograđanštinom, realno, i tu je čak i Srbljanovićka imala poentu (ma koliko i sama patila od istog tog sindroma). Ceo trip gde malo malo pa naletiš na komentar "eto, poslednji koncertu BGu (što nije tačno, tačno je da je poslednji VEĆI - po obimu, ne kvalitativno), sad će neko nas Srbe da optuži da smo je ubili" je w.t.f?!?!?!?! to the fullest i samo još jedna potvrda ko je mahom bio na koncertu, a to realno nisu ljudi koji su pratili priču i voleli da uživaju bezbedno u njenoj paperjastoj muzici, jer ih toliko ni nema, već "gradska ekipa" i čobani koji bi da se furaju da su gradska ekipa a koji su kapiram i jedni i drugi i autoru i čitaocima bloga izašli na vrh genitalija. Ja upravo iz tog razloga nisam ni bio, koji će mi da gledam nečije raspadanje po bini, mada sam i ja recimo povukao paralelu sa ODBem, jer znam da je upravo identičnih komentara bilo i za njegove nastupe, iz fazona vukao je na turneje po još 2 WUovca da ga sastavljaju i pokrivaju, a u nekim gradovima se na bini pojavljivao i solo (verovatno ostalima dosadi da ga jure & shit) pa se onda publika malo i vređala što čovek ne može da odrepuje jednu pesmu kako treba. Dakle ista reakcija za nešto što si ti postavio kao kontraargument.
A ona priča kako je rap neinteligentan ili šta li već pa samim tim nije "podoban" za razliku od muzike AW je... pa ne znam kako da ti ovo saopštim, ali nisi li primetio da je rap najveća mainstream krava muzara već jače od deceniju, sa sve bukkakke jebanjem od strane industrije? I pritom mu je upravo ta industrija izuzetno odnegovala taj imidž neintelektualne muzike, kako bi se na kraju krajeva lil' white boys osećali posebno dok padaju u wigga tripove i maštaju o fleš kolima i zlatnim zubima? Aloooo breeeee!

bRada

zoran је рекао...

Sve u svemu, Amy je ovde bila muza recimo studentkinja koje su posredno - kroz njeno raspadanje - mogle da ižive svoje inhibicije koje ni u ludilu ne bi probale stvarno da proguraju, i one se najviše i potresaju oko njene smrti. S te strane je vezana za malograđanštinu, ali to sa njom ima veze koliko i naci skinsi sa ska muzikom - veza postoji, donekle možeš i da skapiraš odakle je, ali ti i dalje nije jasno kako i zašto ti ljudi ne kapiraju koliko su u ofsajdu.
Što se tiče tog „bring the old back“ rada koji si usput pljucnuo, čisto da se pomene, što ne pomeneš ili možda izostavljaš to da je Amy vrlo rano uskočila na taj voz, dok još nije bio ni u Engleskoj u mainstreamu? Sad smo svi funk i soul i kurac palac i postalo je muka izaći da te negde ne sačeka neki soul man u mixu (a pritom bog da te sačuva na šta to zvuči stvarno), ali to je u porastu već dobrih 7, 8 godina i kao i svaki retro trip ima svoje nedostatke. Ne bih ulazio sad u priču o njima jer je to mnogo van mete a i ionako verujem da ćeš da iskuliraš ova dva posta tako da ono :/
Takođe, nju uglavnom porede i kažu da je krala od Sharon Jones, koja definitivno jeste original žena, neko ko je tu muziku gurao duuuugo dok si je mogao čuti samo po masnim crančkim birtijama i pevala za procenat od pića? Naravno, sad je to gentrifikacija, kao čim su belci počeli to da rade odjednom je cool, ali na istom tom „bring the old back“ talasu je Sharon napravila izdavačku kuću koja je okupila toliko dobrih muzičara da je to nenormalno. A realno jedno ne ide bez drugog. Tako da hvala AW i ostalima za Daptone, i ako joj to ostane najveća zasluga malo li je?
Sve u svemu, šta bih mogao za zaključak i da se nosim u PM već, izgubio sam više od pola sata na ovo, ceo taj trip oko deljenja u tabore oko smrti jedne pevačice mi je postao specifično interesantan sa sociološke strane, kao posmatranje „ovde i sada“. Malo mi je bedak što si pao u jedan od tabora, kapirao sam da ćeš prepoznati hajp, ali kao što i piše ovde dole ovo je Dakijeva pržionica, pa ono :D
Peace, bRada

love&pain је рекао...

bacam pljuv na ceo tekst!!!! Amy Winehouse i nije za slepca kao sto si ti!!!

klajn је рекао...

povodom naslova:

"U našem jeziku, za razliku recimo od engleskog ili latinskog, važi načelo dvostruke negacije: reči kao nikad, ništa, nigde, nikako zahtevaju još i negaciju ne (bilo odvojenu ili spojenu sa glagolom u nisam nemam, neću isl)"

@klajn је рекао...

da, ali fraza je "boli me kurac za to-i-to ili za tu-i-tu osobu", tako da ako hoćemo univerzalno da otpišemo nekoga kažemo SVE NAS BOLI KURAC (ZA TEBE). ako kažemo NIKOGA NE BOLI KURAC (ZA TEBE) dobijamo pravopisno ispravan oblik negativnog univerzalnog iskaza, ali i dvosmislen oblik jer se može razumeti kao da se njim tvrdi da nijednu osobu "ne boli kurac" za osobu o kojoj je reč i njenu smrt, što znači da niko nije ravnodušan u odnosu na smrt te osobe.

Анониман је рекао...

ma jebeš naslov daj neku diskusiju na one gore, teorijski pregnantnije uvide

Анониман је рекао...

@ @klajn је рекао...
nisi izvalio suptilnu igru reči koju je autor plasirao.

kaos је рекао...

dobro da je neko konacno rekao - da nas zaista boli k* sto je neka Ejmi riknula. 'tanana dusa' - ma boli me k* za tananu dusu, moja je jos tananija, istanjena muckim decenijama sankcijama i bez prilike da oseti 'o' od onoga sto je njena tanana dusa osetila i bila u prilici da oseti i sto bi bila u prilici da oseti. rokaj se, ne zanima me. nosi se sa time, ne trazi razumevanje i moj amin. pu!

kaos је рекао...

i to izivljavanje novinarsko i medijsko, kako je ona 'imala problema sa drogom'... a svi ostali su narkomani, nazvani pravim imenom, ali ona je 'imala problem s drogom'... nazovite stvari pravim imenom, mame vam ruzne! svi smo ostali narkomani, a ona je imala problem sa drogom... nije nego.

sto je dobro primetio autor teksta, onako se peva pred smrt, a ne kao ova 'tanana dusa'...

Indijanac је рекао...

Složio bih se sa dobrim delom teksta.
Činjenice su činjenice...

Btw, Koncertu u Beogradu su prisustvovali: Šutanovac (sa suprugom), Đilas (sa suprugom), Čeda (sa suprugom), Oliver Dulić (sa suprugom) itd... Pametnom dosta. :)

P.S. Autor ovakvog teksta ne bi smeo da dozvoli sebi jedno "ubi" umesto "ubiJ"...

Анониман је рекао...

Bravo!
Potpuno suprotno je naslovio od onoga kako je imao nameru da zvuči, dakle, dobio je suštinu: svi patimo, svima nam je stalo.
Argument ili citat iznad je potpuna budalaština,s obzirom da smo već dugo svedoci da se naš jezik menja u skladu s potrebama neobrazovanih, bez namere da vređam. Njih treba naučiti, a ne mi, koji smo učili i govorimo ispravno, da se prilagođavamo novinama, stvorenim za široke narodne mase i postajemo nepismeni, jer se to od nas traži.
Uz to, kamo sreće da je naslov jedini problem. Samo jedan detalj: ".. mnogo više osećajnija" je skandalozno. Ko zna naš jezik, shvatiće. Svi možemo da pokušamo da se opravdavamo da smo, u cilju naglašavanja, verbalnog afektiranja, namerno rekli neispravno. Kakvo je to opravdanje?!