Sigurno vi imate neku svoju listu istih ovih ljudi, ali se bojite da je iznesete u javnost, jer je neki vaš ortak – ortak tog repera, pa ne biste baš da se zamerite ljudima. Ali neosporno je da svako ima svoj stav o tome ko su te zvezde koje su potpuno ludom igrom sudbine (i nerazumevanjem suštinskih stvari) izbile sebi mesto među zvezdama.
Pritom, znamo da vas ima milion i dvesta tamo koji se zabavljate kačenjem „Top 5 najgorih repera“ i onda prozivate veličine (da, veličine) kao što su General 2, Doberman i Sandokan. Ima vas i rasista, pa ne možete da ishendlate Gipsy Mafiju. Ili ima ljudi koji i dan danas, 2011-e, idu po Tjubu i pišu na sve linkove, o kome god se radi „ma ovo je pravi rep, a ne Elitni šporeti i tamo neke Cvije pederi“. Budimo ozbiljni na sekund.
Početkom XXI veka, srpska rep scena je prošla temeljni reset i dobro je što je tako bilo. Maltene se kretalo od nule i kao posledicu toga, vi nemate danas klince koji će vam reći „e na mene jako utiče rad CYA, Straight Jackin i Who Is The Best“. Da me se ne shvati pogrešno, neke naše 90s ekipe su do jaja, recimo eto CYA, Straight Jackin, Sunshine. Neki su malo manje, ali to nema veze sad. Sada ima veze to što su pravila nakon 2002-e, nakon debija Bad Copy-a, Prti Bee Gee-a, Juice-a, Sindikata i VIP-a opet napisana i sve što se danas odigrava, odigrava se u prostoru koji su označili radovi ovih pojedinaca i grupa, sa svim svojim manama ili prednostima.
Sledi, dakle, lista ljudi koji po mom skromnom mišljenju imaju tu opterećujuću ulogu najvećih trovača domaće rep scene. Uprošćeno, ljudi čiji je rad i status poslao stotine mladih ljudi u direktnu propast - ne životnu, ali umetničku sigurno.
Relja Milanković, aka Demian, aka Rexxxona
Lepotan srpskog repa, i to je neka kao pozitivna stvar. Ne volim ružne ljude, dakle ne volim ni ružne muškarce. 50% njegove slave, čini se, otpada na izgled i famu koju diže čitavu deceniju među pripadnicama lepšeg pola, a drugih 50% na famu koju diže među pripadnicima jačeg pola svojim „MULTISIMA“). Ne znam da li je pre njega iko toliko natezao te multije, ali verovatno nije ni mogao jer pre 2000-e slabo je kod nas iko poznavao te tehnikalije, kao flou i deliveri itd. Slušao se West Coast i tako se i repovalo, u stilu Tupaca i MC Eihta.
VIP (gde Relja zauzima lošijih 50%) je bio perjanica Bassivity projekta, projekta koji je vodio Vanja Ulepić i koji je ovde bio osuđen na propast. Dobro ili ne, priča o domaćoj „keš klijenteli“ koja se vozi u nekim Bentlijima, uz Kurvoazje i sluša neki svilenkasti r'n'b nije naišla na naročit odaziv ovde, verovatno jer je skaradno loše plasirana (plastičnim kopiranjem P. Daddy-evih strategija) i predstavljali su je emsijevi koji (isključujući Ikca) nisu znali da naprave kontakt sa „bazom“ – sa blejačima, sa klincima na ulici.
Ispostavilo se da su Ajs Nigrutin, Moskri i Juice (pa i Sindikat) našli jako čvršće osnove među tom populacijom. Kao što nema sumnje u klasični status „Ekipa stigla“ albuma, tako i nema sumnje da su Rexxxonini doprinosi tu, mahom, problematični i uglavnom se svode na rimujuće tehnikalije i pokušaje da se slušalac ostavi ne u stanju „e brate, kako tuče“, nego „slušaj kakav ima flou“.
Rexxxona kao da je popločao put za desetine plastikanera (nesposobnijih od njega) koji su nakon njega došli i pokušali da rabe istu foru. Dakle, bez konkretnih, smislenih rima, bez „soka“, bez jakih prijava – samo golo, tehničko kretanje po površini i neke najopštije reference o težini života, o preživljavanju, o novcu koji će uskoro doći itd. Nikad nisam shvatio, iskreno, koja je bila osnova za toliki hajp oko Rexxxone, sem tog da je imao tu zgodu da baca rime pored jednog jakog emsija kakav je, barem bio, Ikac.
Uopšte, Bassivity, gledano sa ove distance, je izbacio jako sjebane (u lošem smislu) emsijeve. Kao da je sve što je loše strpano u jednu izdavačku kuću i grupu od 7 ili 8 emsijeva – i emo rime, i loženje na tehniku repovanja, i loženje na r'n'b i mekane semplove, i nemanje skoro nikakvih tekstova koji odudaraju na bilo koji način. Tu su odskočili Ikac i eventualno, u nekim pogledima, Struka – ali tih primera je preslabo malo da bi se opusu te izdavačke kuće i svim tim mikstejpovima koji su odatle potekli dala prelazna ocena.
Marko Šelić aka Marčelo aka Marchelo
Nekako sve što ima veze sa ovim likom odiše luzerstvom. Kad su ga pitali „kako si smislio ime Marčelo ?“, on je rekao „pa tako me je zvao profesor engleskog“ (!!?). Niko ne zna kako i zašto se ovaj mladi i načitani Paraćinac obreo u Beogradu, niti kako je uspostavio veze sa Bassivity ekipom. Tačnije, verovatno neko iz Bassivity-a to zna, ali mi obični ljudi nemamo pojma. Čovek koji je prema svojim rečima, svoju tekstualnost i liričnost gradio na osnovama Balašević-Bora Čorba-EKV (?!?). Suštinski, to je njegova prava osnova, prava baza. Mare nikad nije evoluirao u čoveka koji je otvoren prema gradu u pravom smislu, prema gradskoj zabavi, brzom životu, gradskom hedonizmu itd. Otuda i njegova mržnja prema svemu što jeste danas Beograd, a i što je bio dosta unazad – veliki grad, sa dosta brzine u kome svako želi da ugrabi što više može od života, a ne da sedi kući i čita ruske klasike. Ako tražimo nekog direktnog inspiratora sa domaće scene devedesetih, za Marčela je to (i po sopstvenom priznanju) Vudu Popaj, jedan sličan karakter, provincijalni cinik, mada prinaću sa znatno više duha i širine.
Sa druge strane, Marčelo je dobrim delom i proizvod „real hip hop“ depresije centralne Srbije (na liniji Užice-Kraljevo-Kruševac), gde su se „reperi“ još snažnije nego u Beogradu pozicionirali u „anti-dizel“ kamp, što je brz put u muzičku smrt. Biti reper i biti anti-dizel u Srbiji je i dalje previše česta stranputica, a ona se najbolje ogledala van Beograda - gde su ljudi koji su slušali rep bili još pod većim pritiskom da se gade i kriminala i kriminalaca i novca i folk muzike i skupih patika. Sada je situacija znatno bolja nego početkom 2000-ih, ali i dalje mora da se radi na temeljnijoj emancipaciji od mračnjaštva „alternativnosti“ hip-hop kulture i spajati je sa domaćom kulturom ulice, a ne kulturom luzerstva.
Stilski, centralna Srbija je gajila neki stil koji bi se mogao tumačiti kao neki pokušaj prevođenja Soundbombing kompilacija (i celog potonjeg tripa) na srpski jezik. Naravno, potpuno lišeno ikakve ekscentričnosti, životnosti ili gangsterizma – svi su bili neki srpski Rugged Mani, El P-evi ili Talib Kwelijevi. Prirodno, kao i kod svakog „real hip hop“ pravovernika, rimovanje se svelo na gomilu dugačkih reči iz rečnika, metafore bez smisla, gomile i gomile poetskih slikakoje su ogoljeni kič – uskoro nije tu više bilo repa, ostale su samo neke tužne lične priče bez početka i kraja. Da li da spomenem kilometre multija ?
Oni su to zvali „underground rap“.
Marčelu je taj teren bio predobro poznat još iz dana Balaševića i Milana Mladenovića, tako da se Mare nikad nije trudio da taj rep približi ulici, već gornjim ešalonima srednjeklasne dece, dece van Beograda i klinkama koje su njihove mame rekle da je on „pametan“ i da „odskače od svoje sredine“. Kažem, pravo je čudo kako je on uspeo da sebi zbavi ugovor na Bassivity-u, koji je on (vrlo iskreno) vrlo brzo zabatalio kad mu je i Bassivity estetika bila „previše dizel“. Do momenta kada je potpisao za Multimediju, Marčelo je već bio brend iznad repa i iznad stvarnosti. Gajio je osoben stil rok muzike (gde je DJ Raid skrečovao), preko koje je repovao neke tekstove koje je samo on razumeo (valjda) - mahom tužne i elegične, ali i poučne tekstove o stricu koji seksualno zlostavlja devojčicu koja jedino na svetu ima plišanog medu, o tome kako mu je otac doneo dve čokoladice za vreme sankcija, ili o tome kako beogradska kulturna elita previše sere i ništa ne radi na projektu oslobađanja društva od Pink dominacije.
Stekao je posebno mesto u srcima svih gubitnika Srbije time što je postao glasnogovornik jednog malog sloja ljudi u Srbiji, ali najglasnijeg – onog koji kuka o propalom sistemu vrednosti, o pogrešnim uzorima mladih, o tome kako deca ne čitaju lektire ali ga drkaju na porniće, o tome kako treba da postanemo normalna zemlja itd. Iako je po svom samorazumevanu „proevropski liberal“, ima pesmu gde u refrenu navodi „da je sada kul biti gej (?!)“.
“Ma, nek ide život
pa svako ima svoj fetiš
na kraju bolje seks i grad
nego selo i peting
Klinke glume žene
sise na izvol'te, i veselje
merkaju ih sede dede
tripuju da se opet žene
Bagra plus vijagra
sve se sklapa fino ko tangram
mentalitet agrar
ura, zivela šarada”
Ono što Marčelo tako otvoreno ne shvata jeste da je upravo on taj “agrarni mentalitet” iznad koga tako ponosno i slatko leti. Jer iskreno, šta je danas seljačkije, otrcanije i gubitničkije od toga da ti, u nekom XXI veku - sediš kući iznad svog blokčeta i jadaš se, čudiš i frapiraš nad time što ljudi izlaze, drogiraju se, voze kola, idu u solarijum, piju kafe, što ribe izbacuju sise (jel treba da ih ne izbacuju?), što ljudi hoće da se obuku dobro da bi dobro izgledali itd ? Da li ima nešto što je u svojoj suštini anti-gradskije od toga ? Marčelova idealna vizija, raj na zemlji bi bio neki polu-urbani grad (Paraćin) u kome je on pesnik-gradonačelnik, u kome svi idu na pesničke večeri, gde niko ne sluša narodnjake i ne pomišlja na bilo kakvu brzinu ili glamur, gde ribe idu zakopčane do usta, ljudi rade, on piše pesme i prosvećuje, a pederi su jasno označeni kao pederi da ga slučajno ne bi kresnuli u bulju, dobro prerušeni. Onda on dođe i kaže nam “dok narkos sav drhti gadno ko fol jer je hladno” i “neka deva glumi da je deva dok leva sisurina seva”. Dakle, bez pedera, bez narkomana, bez lopova, bez kurvi – samo čestito, skladno i pošteno.
Bilo je, svakako, u Srbiji takvih stavova, a čini se da će ih i biti. Od Brke u “Ko to tamo peva” koji priželjkuje nemačku okupaciju, preko Milana Nedića do Bore Đorđevića i ostalih ljudi koji se gade stvarnosti i svakodnevnice, priželjkujući neke svoje rajeve koji su izgubljeni. Na svu sreću, slabo to ide, ali na nesreću, previše klinaca sluša ovu malu mazgu.
E da, i lista ljudi sa kojima je Marčelo sarađivao je takođe indikativna i svakako – za izbeći.
Đorđe Miljenović aka Skywikler, aka Wiklajski, aka Vinegal
E, ovde je već tvrdo. U pitanju je moja prva ljubav, moj prvi probijen himen rep mržnje. Dakle u onom periodu kada sam dolazio u kontakt sa 43-23 scenom, svi su mi bili gotivni ovako ili onako, samo je Vikler tu bio oduvek užasan problem. Taj stav su delili i dosta nekih mojih ortaka, ortakinja i rodbine. Vikler je masovno sečen iz dosta numera, prvenstveno iz onih sa Eufratom i Moskrijem u “Dredloksima”, zatim njegova strofa u “Izvin’te” na 43Zla itd. To je bio deo slušalačke kulture ljudi koji su aktivno obožavali 43-23; ako nisi sekao Viklera u Sound Forgeu, nisi bio kompetentan slušalac. Taj fenomen se raširio poprilično, tako da i sad imamo verziju “Rajskog grada” – Vikija bez, isekle ga neke klinke carice - prvih nekoliko komentara sve govore.
I nije se hejtovao, niti se sekao za džabe. Skajvikler Miljenović je simptom jednog zajebanog stanja u srpskom društvu koje se dogodilo devedesetih i koje se šunja sve do današnjih dana. To je simptom jednog padavičarskog, elitističkog hejta prema devedesetim godinama gde se uredno i skladno ponavljaju sve one frazetine (videti gore kod Marčela) o propasti sistema vrednosti itd. E sad, kao što se neka bagra žali da je devedesetih godina “srednja klasa doživela poniženje”, tako i kod Viklera osećamo taj hejt gradskog momka koji je sve radio kako treba: slušao rok i klasiku, upisao violinicu, imao pedigre – a grad nije hteo da ga prepozna, nije hteo da mu da neka sva priznanja koja je on očekivao. Prirodno, frustracija je tu imala standardne mete Pink zabavljača, fensi bičarki, likova sa kolima itd.
Obrni okreni, Vikler se nekako našao u repu, doduše verovatno ni on sad ne zna kako. Prema sopstvenom priznanju, nije mu se dopadao ni MC Hammer, ni Ice T, ni Public Enemy, ni Beat Street, ni Funky G. Onda je otrkio Bustu Rhymesa i odlučio da bi trebalo možda i repovati, jer eto – nije da nema ljudi. I tako je, u nedostatku drugih opcija, krenuo da se bavi žanrom koji i nije toliko voleo i cenio:
“Mi smo se ložili na to da hip-hop uopšte ne treba da bude gangsta, to je tad bilo jako moderno – u tom trenutku su svi pucali u pesmama, i svi su bili neki manijaci, ili su bili depresivni, ili su pričali neke nebuloze. Mislim, toga ima i danas – slušam neki rap i uopšte ne razumem o čemu se radi u pesmi.”
Očigledno i ne baš previše razumeo. Evo recimo isečka iz intervjua gde Skywikler i obavešteni muzički novinar diskutuju o tome zašto se i danas klinci koji slušaju rep lože na genksta fazon:
“Zašto se to dešava?
Pa, zato što gledaju crnce po ceo dan, koji stvarno to jesu, koji iz gajbe ne izlaze bez pancira.
To nisu dva sveta, to je pet svetova. Oni zapravo gledaju film.
Ljudi žive u filmu, znaš. Tako je i u Beogradu, a zamisli kako je tek nekom ko je čak u Nišu, šta on tamo tripuje.
To se sve primilo tako dobro i zbog ratnog okruženja, i uopšte krimogene atmosfere u društvu.
Pa da, nas doživljavaju kao teroriste. Mi ne treba da budemo gangsta, trebamo da budemo srpski teroristički reperi – pretnja za svet.
STR – Srpski Teroristički Reperi.
Da, napadamo avione papirnatim noževima.
Malo smo nešto u deficitu s polascima aviona odavde.
Smisliću nešto, ubrizgavaću vijagru u paradajz. Ko zna šta će da nam se desi. Uskoro – STR”
Eto, ukratko.
On je čovek hteo da radi i dobro je što sad radi tu „ozbiljnu“ muziku (dobro za nas koji to inače ne slušamo), mada me i dalje malo brine to što malo-malo, pa opet uzme da se bavi emsiingom, tako da ne bi čudilo da taj Bad Copy vaskrsne.
Ono što je vrlo zanimljivo kod Viklera jeste i ceo fenmen o „hard core deep illegal primitivi“ (citat).
Jednom kada je to izvozao i stekao ime, sve prozivke na račun pevačica su nestale u sapunicama sa Milicom Majstorović i Kajom (uh jebote, koje je to bilo ludilo), zatim komponovanjima nekih mediokritetnih r'n'b numera za Beoviziju, potom saradnjom sa Anom Stanić itd, što dovoljno govori o realnom stanju stvari.
Na kraju, ostaje da se vidi u kom pravcu će ovaj neduhoviti, ali pretenciozni gradski muzičar otići. Jer, kao i svi ostali geniji-boemi, Wikler takođe forsira svoju „multitalentovanost“, tako da je skoro izdao i knjigu (prateći svog ortaka Marchela), komponovao za film, planira godinama neke silne predstave i tako. Iskreno se nadamo da će, u svim tim planovima, najmanje mesta ostaviti za ulične forme muzike koje je potpuno bez srama uzjahao, ali ako išta znam o Vikleru, postoji šansa da će videti ovaj tekst i snimiti ceo album gde će postati zajeban emsi koji disuje samo tako. Ovaj gdin je pritom autor mnogih aforističnih izjava za koje veruje da su vrhunac kreativnosti, a samo za vas izdvajam ovu:
“Ljubav je kao lepo golo žensko dupe. Odlično izgleda, ali svi znamo šta iz njega izlazi“
Tako da, onoliko koliko je Marčelo bio inspirisan likom i delom Vudu Popaja, siguran sam da inspiracija Đorđa M. likom i delom Ramba Amadeusa nije izostala. Kao da su u pitanju dve verzije identičnog proto-tipa samoprozvanih genija-boema koji na marginama ironišu i pljuju po mejnstrimu, ali nikad ne bi odbili ruku tog mejnstrima, posebno kada je u njoj malo novca i prilika da se izađe u prvi plan. U međuvremenu, na tim istim marginama eksperimentišu sa žanrovima ložeći se na “pravu muziku” i tako eto, živi se.
Feđa Dimović aka MC Flex aka Đafe Korleone
MC Flex je ovde daleko najzajebanija figura. Čovek je, ako ne grešim, diplomirani pravnik i odmah u svom definitivnom reprezentu iz filma „Munje“ – „Novo svetsko čudo“ , je naglasio da "na faksu ima sve desetke". To mu je kasnije pomoglo u ostvarenju karijere pravnika i pre svega, čuvara javnog morala u Srbiji. Ali jako je zanimljiv profil ovog čoveka, koji je u principu tvorac ideologije Beogradskog Sindikata i direktan inspirator poplave nacionalističkog repa koji se na to nakačio. Devedesete svakako nisu bile lake godine za podneti i eto, dosta ljudi je pokupilo taj virus nacionalizma i naglog patriotizma kojim je Miloševićeva klika (jednako kao i opozicija) brzo cepala ljude, skidala sa „jugoslovenstva“ i trpala u isti koš – „svi smo mi Srbi“.
Flex, kao neko ko je odrastao na East coast repu i Public Enemy-u, pokušavao je da nakamari najrazličitije tadašnje opozicione zamerke režimu Slobodana Miloševića – prodaju Krajine i Kosova (ova teza je krajnje nejasna), promociju „šunda i kiča“ našoj omladini, šurovanje sa kriminalcima, otimanje od radnika, „odrede smrti“ itd. Kao i cela tadašnja opoziciona reprezentacija od 18 partija, i Flexova pozicija je ovde jako nejasna i nije jasno koje prirode su njegovi zahtevi, sem tog jasnog da „šiptarske bande ne smeju da pređu Prokletije“. Sve ostalo, leluja između nekih zahteva za socijalnom pravdom, zahteva za „normalnom državom“ i zahteva da se uspostave "dobri i poželjni uzori".
Uopšte, jako je teško da razumete šta neko ko navede Group Home-ov „Livin' Proof“ za omiljeni album – podrazumeva pod „normalnim životom“. Nikad nije ostalo razjašnjeno zašto je neko ko je slušao ljude koji, u najblažem obliku rečeno, nemaju osuđujuć stav prema kriminalu, neko ko se pojavljivao napucan sa belim pancirom i crnim naočarama i neko ko je nosio majicu sa likom Miodraga Gidre Stojanovića – postaje u isto vreme i kritičar kriminala, neko ko zahteva strogu državu, stroge zakone, osuđuje ljude koji trguju drogom i šta sve ne još... Pretpostavljam da ove dilemice može samo MC Flex da nam otkrije.
Kako god bilo, MC Flexova glava je prva jasno formulisala tu navijačko-opozicionarsku retoriku i stavila je na traku. Svidelo se to nama ili ne, ta priča je dominantna ulična priča Beograda od početka devedesetih, a početkom '00-ih, ona dobija i jedan „džentlmenski“ zaokret, pre svega zalaganjem BS-a za „normalno srpsko društvo“, a onda za tim i slabim, ali primetnim inicijativama delova navijača da se ne koriste noževi, da „Srbi ne bi trebali da napadaju Srbe“ itd. To je, pretpostavljam, onaj deo paketa koji je Srpski Pokret Obnove trajno utisnuo 9. marta na mlade ljude širom Srbije i koji od tada, potpomognut opštim jačanjem ideje građanskog tradicionalizma, leluja gradovima Srbije i pokušava da upeca na neku priču o starom Beogradu, starim kodeksima, lepom ponašanju, nekom gospodstvu itd. Da stvar bude luđa, onda dođe Flexov prijatelj iz BS-a, Ogi i kaže „Ma mi „Alal vera“, mi to nismo ozbiljno radili, to je bila parodija splavova, a oni su to uzeli sebi“. Mislim, Flexova strofa na „Alal veri“ može da bude sve, ali ne može biti ironična – tu se Flex „legalista“ ipak malo otrgnuo sa lanca, proglasio se grofom betona i zaželeo starih dana kada si mogao da budeš malo genksta, a da ne moraš i odmah da imaš priču „ja samo želim da dam dobar primer mladima“ i slično. Razapeti u mreži kontradiktornosti na osnovu kojih, paradoksalno, stiču ogromnu slavu, Flex i BS su isto tako rastajali se, sastajali se po par puta.
Korak po korak, Flex i ekipa su komotno skliznuli u onaj kamp ljudi koji su i protiv abortusa i „nepoverljivi“ prema pederima – zastupnici „pravih ljudskih vrednosti“: poštenje, patriotizam, poštovanje tradicije i predaka, a repa nigde.
Rep dok je trajao, trajao je.
Sada je vreme za Funky Ostrog Crew plus Đafe Korleone, na novom albumu "Sistem vrednosti".
51 коментар:
Лечи комплексе на неком другом месту нпр установа Лаза Лазаревић и сличне... види се да си пенал од човека
Ti si jedan apsolutno u najvecoj mogucoj formi "zatupljen lik".Da se razumemo,bassivity,nije to valjalo nista ni po mom ukusu,vikler i marcelo takodje!Ali general,sandokan i kompanija,o cemu ti pricas covece?Ja imam gotovo sve albume generala i volim da poslusam njegov rad s vremena na vreme,drugaciji je sasvim i to mi je zanimljivo.Ali tu nema kvaliteta,cak i ako izuzmemo tehniku koju nema ni 1% opet je nekvalitetan jer je nedorecen u potpunosti!Pricas o multisima i tupaku kao suprotnost tome,batice,tupak je koristio multise u velikoj razmeri.95% americkih legendarnih repera su imali izuzetnu tehniku ukljucujuci i multise,nismo ih mi izmislili,oni su:Big L,2pac,Nas,Eminemom "infinite" album je apsolutni klasik a ujedno i jedan okean multisa.Tvoja definicija kvalitetnog repera je apsurdna.Kvalitetan mc mora imati sve,sto znaci,odlicnu tehniku,liriku,harizmu,autenticnost i pricu i tu nema polemike.Nazalost,cinjenica je da se takav jos nije rodio u srbiji ali ima onih koji su barem blizu i to bi po meni bili:kentvejt,FTP i eventualno blokovski.Naravno,ima jos dosta odlicnih repera koji su na mojoj top listi kao npr. Prti Bg ali njihova prednost je harizma,autenticnost,prica pa cak i lirika i cinjenica da su svesno odbili tehniku jer se ne uklapa u njihov profil a ne zato sto ne bi mogli da je imaju.Stoga,nemoj biti ti taj koji truje,sve sto si napisao su samo neosnovane opaske i nista vise!
hah..al marchelo hahaha <3
hahahahah Marcelo kao gradonacelnik jenog pristojnog gradica negde u Srbiji gde narod marljivo radi a on im cita pesme na gradskom trgu....hahahaha vecno zahvalan na ovoj slici.
Inace, Djafe Korleone uz Ikca jedan od najboljih srpskih emsijeva svih vremena, sad to sto je zatucani malogradjanski konzervativac-advokat to je nesto drugo ali nije fora stavljati ga u ravan sa jednim Viklerom ili Marcelom
pa gde je Škabo na listi?!
Ili si bio iz fazona da on ni nije rep pa je glupo da ga pominješ?
Znaci samo ovo oko multija i to.
Eminema mozes da ubacujes, da, jer je nista drugo do jedan beli luzerko koji nista sem te tehnike i tuzne price nema da proda.
ali stavljati tu Big L-a, Nasa, cak i 2Paca, to je prosto nedozvoljeno.
Pa taj Nas i Big L su u jednoj svojoj pesmi imali vise srzi od citavih diskografija tih liricko-tehnickih pirana koje je lansirala ta "bela alternativa real hip hopa".
2Pac nije naveden kao neka suprotnost, vec kao to da se vecina repera u Srbiji koja se sekla na 2Paca nije sekla na njega zbog multija, niti je tad iko znao sta su multiji. Mislis da su likovi iz CYA znali nesto o tome kako i kada 2Pac koristi multije ?
"Tvoja definicija kvalitetnog repera je apsurdna. Kvalitetan mc mora imati sve, sto znaci, odlicnu tehniku, liriku, harizmu,
autenticnost i pricu i tu nema polemike."
apsurdna je tebi jer te je skolovao Eminem i seces se na nekog Kentvejta. reper mora da ima harizmu, stav i pricu, zvaku - znaci ili da reprezentom pokaze gde "lezi" i sta predstavlja ili da ima toliko razradjen sistem koji ne pada nigde konkretno, ali ni ne pada u jurenje metafora, tehnika rimovanja, tuznih prica ili posalica-doskocica.
ako nemas rimu kojom odmah lika udaris u glavu i kazes "evo to sam ja", stopiraj karijeru i idi u fabriku, tamo nabijaj skil.
Kontradiktoran si covece,Nas-ov "illmatic" album je tehnicki perfektan u svakom pogledu,big l-ova svaka pesma je tehnicki perfektna i moze se cak i primetiti da je obracao dosta paznju upravo na perfekciju tehnike.E sad,ima mnogo repera tehnicki perfektnih koji nista nisu postigli,zato je big l ono sto jeste.Jer je on pored te tehnicke perfekcije imao linije koje na prvo slusanje premotas 10 puta fasciniran tom linijom i imao ih je i previse.Za razliku od tebe nikog ne omalovazavam,samo (ja licno) delim repere na one koji me fasciniraju,koji su slusljivi i one koji jednostavno nisu po mom ukusu.Sigurno da ima nekoliko velikih imena i na stranoj i na domacoj sceni koja nisu po mom ukusu ali opet ih postujem i svestan sam zbog cega su veliki,samo eto,nisu moja solja caja.Pricas o eminemu kao luzeru,molim te,nemoj biti nepravedan samo zato sto zelis da budes drugaciji od velike vecine.Njegov prvi album koji sam vec naveo je jednako klasik kao "lifestayle ov da poor and dangerous" "illmatic" itd. pricamo o istoriji,tako da nove albume necu da komentarisem jer su svi oni manje vise otisli u pogresnom pravcu.Snup dog,Jay-z,Nas,50 cent (mnogi ljudi nisu ni svesni koliko su njegovi pocetci bili hardcore i srz pravog repa ali bili su,samo zato sto nikad nisu ni culi te trake i ne pricam o "many man" i slicno)pa i eminem je isto tako kren'o putem koji zahteva odricanje istinskog repa zarad kesa.I da,nisu se sekli zbog multija ali zato je Cya ono sto jeste a tupak simbol repa.Slazem se da moras imati rimu koja odma udari u glavu ali to nije dovoljno brate moj,ta rima mora zvucati dobro a za to treba flow a za dobar flow treba dobra sema rimovanja i sve to ide lancano i svodi se na tehniku.I opet ja kapiram tebe,cak se i slazem sa tobom u barem 80% onog sto si napis'o,ali ne razumem tvoju kratkovidost.Ukusi su razliciti i o tome se ne raspravlja,koliko god to ofucano zvucalo,tako je.Ali ne smes zbog svog ukusa osporavati i vise nego ocigledne kvalitete ljudi koji nisu bas po tvom ukusu.Recimo cya nikako nije po mom ukusu ali nikad ne bi rekao da su ovakvi il onakvi,svestan sam njihovih kvaliteta,cinjenice da su pocinjali u vreme kada retko ko je i znao sta je rep muzika i da su sirovi i direktni i to se ceni,i ja to cenim .Ali eto,ja licno sam u zivotu perfekcionista pa me verovatno zato i fascinira rep doveden do perfekcije ali znam da to ne znaci da oni ciji rep nije doveden do perfekcije ne vredi nista.Uzivaj batice
Hahaha... Kakva gomila zabavnih gluposti za čitanje.
Bravo, brate! Hejt hejta radi mi se uvek najviše sviđao.
Daj, baci im jednu bombu.
http://www.ignant.de/wp-content/uploads/2011/03/sapling_01.jpg
<3
Jako lepo to što vi svi nešto kenjate o nekom repu, a niko nikad ne bi mogao da snimi pesmu/napiše rimu ni kao taj Sky Wikler ili Marchelo, a ni kao 2 pac, ili koga već svi zajedno "duboko cenite". Nemojte mi definisati rep, kad ne znate mnogo o njemu. Zato bolje, ljudi, tiću!
Ko ti kaze da ne znam?Kako mozes tako na pamet da pises nije mi jasno?
Aj se sad napravi pametan pa stavi one koji su zaduyili srpski rep u najboljem smislu. Znam kako je biti rep komentator i analiticar, i uvek ide ona prica "ako mozes bolje uradi bolje" kad se kritikuju reperi i njihovi repovi.
Brate ti si obican idiot... ne moram ni da objasnjavam, zalim ovih 10 minuta koje sam potrosio citajuci tekst... sve sto ne valja u zemlji srocenu u jednog lika... sad lepo idi cisti govna na ulici ili nesto posto nikad neces postici ni 1% od onoga sto su ovde neki likovi uradili...
sjajno jebote, prekocio sam se od smeha u onom delu za marcela, samo rokaj tekstove
Tekst o Marcelu i Skywikleru - samo nastavi, prevrnuo sam se od smeha!!!
PozZz
Ti si brate sigurno neki fan JK, kad si nasao da pises o ovome. Sineee, ti im dizes rejting, sa ovim nista ne postizes xD
nista ovde nije smesno, ovo je sve tuzno jer je istinito, e drzavo
rispekt od nas! puno pozdrava i do jaja sho si ubacio viki bez :D
hallucinojeja :D
sa Bassivity ekipom ga je povezao shorty ,sto se tiche marcela lik je na mestu,sta lik je luzer ako u pesmi ima po koju mracnu spiku i nije u gangsterskom zonu,ne nego treba kao makanidja da baca lazne spike kako u avionu jebe stjuardese ili kao brutal da baca navijacka blokovska sranja o nasilju koja normalnim ljudima idu na kurac,luzer je jer je moralista i idu mu na kurac,pogresne vrednosti koje se cene u danasnje vreme ,pisano je na fazon prozivke,a nisi ni svestan da si mu udelio brdo komplimenata i nahvalio ga, kamo srece da vecina ulicarske bagre razmislja slicno,repcina bi bila mnogo iskrenija i nebi se toliko materijalizovalo u pesmama,nebi narkomancine toliko smarale sa vutrom i pritom mislili da su prokleto cool,nebi kvazi jebaci bacali spike da su hasleri da bi se privatno lakse ogrebali za pizdu,nebi bilo dizanja sebe u nebesa,nego bi se radio rep iz ljubavi a ne iz koristi bilo kog tipa,sve bi bilo u maniru stare shkole,pubika bi se lakse i ceshce identifikovala i pronalazila sebe u pesmama,sto se tice marcela sve je na mestu sem streberskih sranja,pomenuta spika u pesmi gde kaze da je cool biti gey je ironija a ne njegov stav,nemoj ko supak da ga izvlacis iz konteksta,otkrio si rep 2005te kad si cuo prti bg,a pre toga si slushao rokic i sad si nabedjeni lik koji 3puje da je kompetentan da bilo sta prica o repu,naj verovatnije si te 93-ce kad su dizelasi harali,muckao u jajima ili srao u pelene,pa ne znas ko su dizelasi i kakvi su ustvari bili,to znaju samo matore njushke,znaju da su dizelashi bili kurcevita iritantna gamad,po ponasanju vrlo slicni pandurima i dizel spika je za nakurcene glupe klince koji su odgledali rane citulju i dokoske pa su ludi 100 na sat ..
ovo za marcela i viklera stoji donekle i za flexa, ali odakle toliki prezir prema multisima i mrznja svih koji imaju neke veze sa tim?
Pa zar i ti nisi rekao da rep mora da ide sa vremenom
Dimovic je izuzetno nadaren emsi iz najbolje h-h grupe na Balkanu. Nije mu mesto ovde.
Najbolji tekst o srpskoj muzici jos od Dzuboksa!
Svaka cast.
Pozdrav iz BL.
xaxaa kako si glup ko kurac... relja . ;)
i meni se čini da fali škabica - on se svakim danom sve više otkriva u svojoj plitkoumnosti, nedorečenosti i zbunjenosti pileta koje je navatalo par puta neko zrnce i sad misli da je petao - kao uostalom i ceo bs -al dobro sa feđom kao ideologom si ih manje-više obuhvatio. dobar si svetijebem - nastavi da trsiš. stvarno bi me zanimala i tvoja lista onih koji su najviše zadužili maćado scenu. e da i vezano za unutrašnjost - ima npr u nišu nekog andergraunda koji nije otišao dalje od crvenog krsta al koji je izvorna ulična štroka - verovatno delimično podstaknuta prtijem - pričam o 2004/5 i ne o markonjeru i ispravnim momcima :D. http://www.youtube.com/watch?v=5-mfD96_Iss . http://www.youtube.com/watch?v=1bplpHlnW5E .u zdravlje
bull sheet !!!
auu brate,sve, sve ali kako imas muda i smelosti uopste Vudu Popaja da stavljas u usta..vidim nema Djusa,kapiram da si veliki postovalac njegovog rada poslednjih par godina..sramota,stvarno sramota.
A sto se tice Marcela i uopste prezira nas provincijalaca prema Beogradu,imamo pravo i stojimo iza toga,jebeni 'swageri',moras da dodjes u bg,mora vama poznavaocima da se svidi..jebena decentralizacija,mnogo ste visoko!
Да си драги ауторе слусао марчелове песме сазнао би, ским се Марчело сконтао и дошао до Бассивитија. Виклер па за мене је он више продуцент него извођач, више се снашао у продукцији него као извођач. И молим те небркај ХипХоп и РЕП , ХипХоп је култура кад сам ја последнји пут читао нешто о музици а реп је елеменат исте.
Slozicu se sa covekom koji je napisao da mu je zao sto je potrosio 10 minuta na citanje ovog zivog sranja. Ne, nisam razocaran, jer jesu ljudi otisli u q. Kad se neko ko nema pojma o hip- hopu usudi da javno govori o tome i pljuje neke od najboljih repera Srbije- konkretno Marchella. Sine, ne da nemas pojma, nego te zalim sto tracis svoj zivot, zalim te sto zivis uopste.
Каква сте ви гомила идиота.
Овај је испљувао све највеће репере код нас.
Марчело је геније. Реља је прави комплетни репер. Виклер је уметник, еј, уметник. А шта си ти који курац?
Уз то пљујете Еминема, који је толико изнад других репера да им дугује извињење
fascinantna mi je cinjenica koliko se autor nalozio da kao ima nesto da kaze, a zapravo je napisao krajnje idiotski tekst
Jel znao tvoj matori kad te pravio da mu je tvoja keva sestra?
Pa ti bre decko nisi normalan. Idi slusaj Elitne Odrede i 187....Ne pljuj prave repere
Neka si im rekao, svaka cast za tekst vidi se da razumes tu rep pricicu na nasoj sceni i znas sta se krije iza zavesa. Pozdrav
Marcelo je toliko zaljubljen u sebe, da verovatno drka na svoju sliku dok mirise svoj prdez. Gadan lik.
ODLICAN TEKST.
zao mi je sto vecina nije shvatila poentu, al sta je tu je, bilo bi glupo da smo svi isti.
samo covek koji dugo slusa underground rep moze ovo da napise i to cenim.
Najbolje bi bilo da ne slusate rep uopste,kad vidim sve ove komentare sere mi se... :D peace!
jebotebog sve je istina!!! idem da se popravim, ljubi te brat!!!
"Zovem se Selic Marko, alias Marchelo de Facto.
Rodno mesto - Paracin, za neke 'seljak kaljavi'.
To kaze ekipa koju nisam uvredio nikad - zasto onda?
Zato da se pitas i o tome pricas.
Trac veli da kradem tekstove od repera
neverovatno im da sve to pise jedna osoba.
Hvala na komplimentu, drugari, ali zasto ta prica?
Zasto? Zato sto se pitas i o tome pricas.
Zbog toga, malo-malo pa iznikne novi klipan
i pljune me radi reda, tek da forumu bude simpa.
A otkud paznja, kad nema ni flow, ni skill, ni tekst, ni nista?
Otkud? Otud sto se pitas i o tome pricas.
Kriv sam i sto ne slepujem antitalente.
Kad vec ne zna da pise, sveti se na druge nacine (dabome):
uzme da laze da sam sektas i gejcina - prva liga.
Zasto to? Zato da se pitas."
Evo, covek je sve rekao. I da, odkud bilo kome pravo da kaze da je neko "trajno negativno zaduzio domaci rep" ? Ma ljudi sta god da mislili o bilo kom od njih, mozete da ih slusate ili ne ali nemojte ih ovako "pljuvati". To je njihov rad i trud. Postujte to, ljudi su bar nesto pokusali.
Sto se Marcela tice, zar je u redu nazivati njegovu publiku " gubitnicima" ?
"Ima pesmu gde u refrenu navodi „da je sada kul biti gej "- Sa ovim delom ste samo pokazali da ga ne razumete!
Ti se decko, bre, mnogo gubis. Ovaj tekst je takvo sranje da jos ne mogu da se povratim. Pljujes neke od najboljih repera na sceni, ako ti oni ne valjaju ondame zivo interesuje ko po tebi valja. Garant si ti od onih sto se pale na Elitne sporete i nazivaju iste 'pravim domacim repom'.
au burazeru, pa ti si totalni debil. ne znam kako te nije bilo sramota da objavis ovo, ae za pojedine manje vise, ali za relju ne mogu da verujem sta pises. relja je najkompletniji reper na ovim prostorima, tu nema sta da se diskutuje. prica ti totalno nema poentu, uopste ne kapiram kakav ti to rep zelis da slusas zbog toga sto su u sustini isprozivao sve sto si mogao, sve stilove.
hahahah dajte ljudi, zar ne vidite da vas lik lozi... ima jako dobru moc izrazavanja i talentovan je za proseravanje a ovo mu je bila samo vezba... a isprimali ste se k'o majmuni :D
Slusam rep vec dobrih 20 godina, odrastao na cypress hill ludilima, east coast, bay area,LOTR,eazy e, i da ne nabrajam. rep je kod nas postao komercijalna muzika i postao je mejnstrim. svako je sada mc svi radimo satro neke bitove odjednom smo svi u hip hop fazonu.mnogi moraju da glume taj hip hop lifestyle jel to sranje ne nose duboko u sebi.svi oni se kriju iza zelje da budu kolko tolko poznati vidjeni, sto nema veze sa hip hop kulturom i takvim nacinom izrzavanja cak i u americi koja je potpuno otisla u kurac sto se dobre rep muzike tice mogu se naci manja underground izdanja koja imaju fantastican zvuk i odlicne mcijeve.nemoze se sve gledati kroz novac i slavu postoji i kreativni deo celog procesa koji zahteva osecaj da bi nesto dobro nastalo. zakljucak, previse fake likove na nasoj hip hop sceni koji na silu pokusavaju da nametnu da je njihov zvuk onaj pravi,nemozemo menjati korene necega sto je veliko drvo.btw rep ne cini samo lirika za mene kao slusaoca muzika je bitan faktor koji pokrece celu pricu rima je smao slag na tortu a nasa rep muzika 90 posto tesko sranje.
Tekst o Marchelu... placem :)i sve sto si rekao u vezi njega i Viklera potpisujem.
Ali Daki je 'ladno ovom liku brisao komentare.... HAHAHAHAHAH
Kakva agijalica.
Koja količina nebuloza na jednom mestu...
Tekst je toliko loše napisan da se ne da čitati.
Bravo, narocito za Marcela. Sve si u pravu i sad decenijama kasnije. P.s. jel zna neko neko gde ima da se kupi ona stvar sto je i vunjena kapa i kacketic u isto vreme?
Постави коментар